Long Long Yu. 29anys. CTO & cofundador de Wide Eyes Technologies
Long Long Yu és una persona molt treballadora, amb molta empenta i les idees molt clares. Té tots els ingredients necessaris per emprendre un negoci amb èxit, i ho ha fet amb Wide Eyes Technologies, una start-up tecnològica que ha muntat recentment amb 3 socis més.
Pots explicar-me com vas arribar a Catalunya?
Vaig començar estudiant enginyeria de Telecomunicacions. En un Erasmus a Siena, vaig veure que m’agradava molt tot allò relacionat amb el procés d’imatge. Així doncs, durant la meva estada allí vaig fer pràctiques a una empresa que tractava aquest tema. A la tornada a Espanya vaig buscar feina per seguir treballant en aquest sector, encara que fos com a becari. Vaig treballar en temes de videovigilància automàtica, seguir vianants, comptar-los, temes d’imatges biomètriques: analitzar cares, identificar-ne els sexes, estats d’ànim… Vaig treballar en aquest centre d’investigació durant dos anys i mig, i crec que hi havia poca possibilitat de creixement.
I vas decidir venir a Barcelona.
Sí, estava molt interessat en el màster en Visió per Computador de l’Autònoma, el temari està molt bé. Ja vaig venir amb la idea de muntar un negoci.
Què és Similify?
És un cercador visual de productes de moda. Similify busca productes de moda similars entre ells, és una aplicació tant per Android com per iOS, i és el primer producte que ha tret la nostra empresa, Wide Eyes Technologies. Aquesta start-up l’hem format entre 4 persones. El producte ja el tenia al cap, i llavors ens vàrem ajuntar dues persones tècniques amb dues de negoci per tirar-ho endavant. Ara tenim 60.000 descàrregues i 40.000 usuaris registrats, per la qual cosa el percentatge de retenció és elevat. A més, els usuaris fidels són molt actius, sobretot a partir de les 23h.
Per què vas emprendre a Catalunya?
Doncs perquè crec que aquí hi ha més oportunitats, més recursos que a Vigo, que és d’on vinc. Aquí hi ha Barcelona Activa, per exemple, que ens lloga les oficines a un preu molt assequible per ser una start-up amb un bon model de negoci. Hi som des de desembre.
Quines millores teniu pensades aplicar a Similify?
És molt important testejar molt, contínuament, per entendre bé l’usuari i el seu comportament amb l’aplicació. A vegades, amb aplicacions d’alta tecnologia com la nostra, els usuaris ho troben massa complicat i llavors es cansen de l’aplicació. Tenim el deure de millorar l’aplicació per oferir la millor experiència a l’usuari. Això és millorar el disseny, la interactivitat, els resultats de cerca i especialment la compra online en un mòbil de 4 polzades de pantalla. Volem treure una versió desktop, ja que de moment només la tenim per tablet i mobile. També volem estendre-ho a més tipus de productes. Ara mateix hi ha disponibles sabates i bolsos, però volem fer-ho extensible a pantalons, jerseis, samarretes…
Com funciona actualment l’aplicació?
Tenim el catàleg de 7 webs volcat a la nostra base de dades i les seves webs embedides de manera que no cal sortir de l’aplicació per efectuar una compra completa. Enviem notificacions als usuaris dels productes que estan de rebaixes, amb més d’un 70% de descompte. Tenim al voltant de 70.000 sabates diferents.
Si l’aplicació és gratuïta, d’on surten els diners?
El model de negoci que funciona actualment va per comissió. Nosaltres cobrem un percentatge en cas que l’usuari efectuï la compra del producte. Tot i això, el tràfic cap a la web de la marca de moda però que no acaba comprant, ara per ara no el monetitzem.
Compren els usuaris?
Sí però crec que el mercat està una mica verd a Espanya o senzillament culturalment no els agrada comprar online. A Londres, per exemple, que és una ciutat enorme, la gent no es desplaça al centre a comprar roba perquè el té a una hora de trajecte, i opta per demanar-la online. Aquí potser agrada més passejar, tenim més hores de Sol. També pot ser que sigui perquè no hi ha la talla adequada, perquè el producte no està en stock o perquè la compra online des d’un dispositiu mòbil no és popular.
I no seria interessant incorporar el catàleg de botigues físiques, també?
Ens agradaria, però encara no hem arribat en aquest punt. Que funcionés amb geolocalització inclús, crec que les botigues petites també haurien de tenir opció a incorporar-se en el nostre catàleg, ja que així també oferirem més productes als usuaris i les botigues competiran per oferir millor preu i això és bo per a l’usuari final.
Per què no s’ha fet fins ara?
Moltes botigues petites no tenen la capacitat de passar-nos modificacions de preu per base de dades, per exemple.
Teniu algun inversor?
Sí que en tenim, i a més hi ha una història curiosa del tema. Un dia vaig anar a buscar una amiga a l’aeroport de Barcelona, i viatjava amb una altra noia que no coneixia de res. Vam dinar junts, i resulta que ella es dedica a la venda online a través de plataformes e-commerce. Li explico el nostre projecte i més endavant en parla amb uns amics seus alemanys que també es dediquen als negocis online, i acaben invertint en nosaltres! Casualitats…
Paral·lelament a Similify, treballes en altres projectes?
Tenim un projecte en marxa amb una amiga. Es diu Pictoson, i és una aplicació sobre pictogrames. El propòsit no és altre que accelerar l’aprenentatge d’altres idiomes utilitzant la relació de pictogrames amb àudio i grafies. Està pensat per a nens.
Llavors preteneu vendre el projecte a escoles?
Si la base de dades fos nostra, podríem fer-ho, però és de la Universitat d’Aragó. Ens van donar permís per programar una aplicació gratuïta. Gràcies a això vàrem guanyar un concurs que organitzava el fabricant de tablets indi, DataWind. El Govern indi volia millorar l’educació al seu país, sobretot enfocant-ho a la igualtat educativa per a les dones, i vàrem quedar tercers.
I això, què comporta?
Doncs un premi econòmic (més aviat poca cosa), però el que és molt interessant és que utilitzaran la nostra aplicació i la instal·laran a més d’un milió de tablets.
Com funciona?
Hi ha 22 idiomes, esculls idioma i descarregues la categoria que t’interessi per poder utilitzar posteriorment l’aplicació offline. Ara hem de donar-li un ganxo que enganxi, potser utilitzant una mica la gamification, fent que l’aplicació sigui com un joc, amb reptes i demés.
—
Fotos i text: Roger Vilaseca
Enllaços d’interès:
Web Similify – http://www.similify.com/
Web Pictoson – http://pictoson.weebly.com/
Un pensament sobre ““La nostra app Similify supera les 60.000 descàrregues i té 40.000 usuaris registrats””